Spørgsmål og svar

Hvorfor er der ingen priser på jeres hjemmeside?

Vi har valgt ikke at påføre priser på hjemmesiden, da vi meget gerne vil have en dialog fra starten, hvor vi ud fra dit behov sammen kan finde den mest ideelle løsning. Det er ofte sådan at den løsning man selv havde i tankerne fra starten, ikke nødvendigvis er den løsning der bedst dækker ens behov, men der kan vi via dialogen sammen og vores erfaring og viden om egne produkter og løsningsmuligheder sammensætte den bedste specifikation til dig, og derefter beregne den endelige pris.

Så ring gerne og hør nærmere om en løsning der passer til netop dig!

Skal jeg handle gennem PF eller via en cykelhandler?

Vi handler både direkte med slutkunden, men også meget gerne gennem en lokal cykelhandler. Din store fordel ved at købe cyklen gennem en cykelhandler er, at du har hjælp lige ved hånden, når cyklen skal serviceres eller repareres. Det er både hurtigere og billigere for dig at trille ned til den lokale cykelforhandler; 3-hjulede cykler sætter man ikke på samme måde som en 2-hjulet cykel bag på krogen på bilen og kører afsted med. Og hos cykelhandleren kan du indgå en servicekontrakt på cyklen, hvilket vi ikke som producent af cyklen kan tilbyde. Husk at almindelig vedligehold af cyklen er dit eget ansvar.

Kør altid med korrekt dæktryk, sørg for at kæderne altid er smurte. Bremsekabler og gearkabler vil som en naturlig ting sætte sig efter brug og skal justeres ind. Har du ikke selv mod på disse ting, vil en aftale med den lokale cykelhandler være en rigtig god idé!

Har PF et rullende værksted til at udføre service og reparationer på cyklen?

I din to-årige reklamationsperiode kan du blot kontakte os, hvis der opstår fejl eller mangler på cyklen, der kommer ind under PF mobilitys produktansvar. Vi vil så sende en vogn ud til dig og om muligt reparere cyklen på stedet. Er dette ikke muligt tager vi cyklen med retur til fabrikken og reparerer den dér – og returnerer den til dig, naturligvis uden omkostninger ved konstaterede produktfejl.

Kommer vi ud over de to år, sker enhver reparation og fragt af cyklen på din regning, hvorfor vi kun kan anbefale, at du indgår en serviceaftale med den lokale cykelhandler (se også: “Skal jeg handle gennem PF eller via en cykelhandler?”). Gennem hele cyklens levetid vil du blive faktureret direkte for evt. fragt/kørsel og reparationer, der ikke falder under din reklamationsret. Vore muligheder for deciderede reparationer hos dig er begrænsede, da vi ikke har et decideret mobilt værksted til rådighed. Hvis cyklen er købt igennem en forhandler skal du tage kontakt til forhandleren, som så vil kontakte os hvis behov herfor.

Kan jeg få leveret min cykel i min helt egen favoritfarve?

Vi leverer som standard vore cykler i 4 valgfrie farver: metalrød, metalsølv, metalblå eller matsort. Er du helt vild med pink, orange, gul – eller en hvilken som helst anden farve – kan vi mod en merpris levere cyklen i lige den farve, du måtte ønske. Kontakt os og forhør nærmere om mulighederne.

Er der fuld valgfrihed til at vælge det gear, man vil på dobbeltcyklen?

Ja! I grundmodellen af cyklen vælger man frit det gear, man har lyst til – uanset hvad den anden på cyklen vælger at køre i. Således kan den ene eksempelvis vælge at køre i 7. gear, mens det måske passer den anden bedre at køre i 5. gear. Men begge er med til at drive cyklen fremad, og jo mere, begge på cyklen tramper med, jo længere er køredistancen på et fuldt opladet batteri. Har man i passagersiden behov for en pause, kan man holde sådanne, når det passer én, da der er friløb i højresiden.

Duo fås dog i en særlig såkaldt reha-model. Som navnet antyder er dette en speciel rehabiliteringsudgave, hvor man – hvis passageren eksempelvis skal genoptræne muskulatur, motorik  m.v. f.eks. efter en hjerneskade – kan vælge en model, hvor de to pedalsæt kan kobles sammen, således at de to pedalsæt kører synkront og man derved “tvinger” passageren til at træde med rundt – evt. hjulpet på vej af et par fodstøtter på pedalerne. I denne udgave kører pilot og passager følgelig med samme tråd; passageren kan dog kobles ud når vedkommende har brug for en pause.  

Kan jeg sælge min gamle cykel til PF mobility?

Vi kan som producent og fabrik ikke tilbyde at tage din gamle cykel retur og/eller indgå i brugthandler. Vil du af den ene eller anden årsag skille dig af med din cykel, anbefaler vi, at du forsøger at sælge den på de gængse salgsplatforme.

Er det ikke at “snyde” at købe cyklen med elmotor?

Hvis din fysik er begrænset ser vi det kun som en kæmpehjælp, at du kan få assistance fra en motor, der kan hjælpe dig ud i land og by. El-assistance er din sikring for fortsat mobilitet og den dermed forbundne livskvalitet. Er man blevet træt, går det op ad bakke, hjælper passageren ikke med på dobbeltudgaven og så videre, ja så er det ligeledes både behageligt og ofte direkte nødvendigt, at man kan få hjælp fra motoren.

Du slipper dog ikke for motion, for den indbyggede sensor skal registrere, at du træder i pedalerne for at motoren giver dig hjælp. Og så er det bare et faktum, at du helt enkelt har lyst til og også kommer længere omkring med el-assistance, end du sikkert var kommet med en udgave UDEN motor.

Kan jeg købe cyklen på afbetaling?

Vi kan desværre ikke for nuværende tilbyde finansiering af cyklen.

Kan jeg prøve cyklen inden køb?

Ja! Det er vigtigt at sikre sig, at du som kunde får en cykel der passer til dit behov, og kan afhjælpe den funktionsnedsættelse, der gør, at du ikke kan benytte en alm. 2-hjulet cykel.

Derfor er du altid velkommen her på fabrikken til en demonstration / afprøvning af vores cykler (med forudgående aftale), hvor vi kan være behjælpelige med tilpasning af cyklen og montering af evt. tilbehør. Vi kommer også gerne til hjem til dig på din adresse for en afprøvning, hvis det foretrækkes.

Dette er helt gratis, og en sådan afprøvning vil som oftest på dagen give svar på mange spørgsmål og dermed danne basis for dit evt. køb

Kan jeg leje en cykel hos pf mobility?

Vi er som fabrik ikke gearede til at kunne forestå udlejning af vore cykler, men går du i købstanker har du mulighed for at låne en cykel en uge. Hvis du ved ugens udløb ikke ønsker at købe cyklen, udsteder vi en faktura på kr. 1.300,00 + moms til dækning af vore fragt- og klargøringsomkostninger.

Kan jeg sælge min gamle cykel til PF mobility?

Vi kan som producent og fabrik ikke tilbyde at tage din gamle cykel retur og/eller indgå i brugthandler. Vil du af den ene eller anden årsag skille dig af med din cykel, anbefaler vi, at du forsøger at sælge den på de gængse salgsplatforme.

Har I reservedele til gamle cykler?

Ja, vi har dele til selv 15-20 år gamle cykler. Kontakt os og forhør nærmere!

Kan man få tilskud fra kommunen til en cykel fra pf mobility?

Det kan vi desværre ikke svare definitivt ja eller nej til. Du må i de enkelte tilfælde rette henvendelse hos kommunen og forhøre dig om mulighederne. Det afhænger meget af din situation og en vurdering fra den enkelte sagsbehandler. Serviceloven (socialloven) indeholder dog passager, hvor muligheder og rettigheder for personer under myndighedsalderen behandles; formålet med de ydelser, man ifølge loven kan tilkendes er, at familien kan leve så normalt som muligt til trods for barnets funktionsnedsættelse samt at undgå, at barnets handicap forværres eller får andre og mere alvorlige følger.

Du bruger en gammel browser

Åh nej… Vi beklager, men du bruger en browser, der er for gammel til at vise alt det siden kan. Hvor ærgerligt.

Vi anbefaler, at du bruger en af nedenstående browsere i stedet.

Tak for din forståelse.

(Ikke anbefalet)